Bestyrelsesmøde den 19. august 2023

 

Referat fra ordinært bestyrelsesmøde
lørdag den 19. august 2023 kl. 10 i nr. 205 (hos Gitte)
 

Deltagere:
Helle, Gitte, John. Afbud fra Annie og Bente

 

Referat, står i kursiv efter dagsordenpunkterne

  1. Opfølgning på drift og aktuelle emner
    a) Nyt fra formanden:
    • Fællesarealer/veje, oversigt over ejere og status er undervejs, suppleret med
      oplysninger fra de historiske formandsmapper. Orienteret, kommer på hjemmesiden.
    • Forpagtningsaftalen (matr. 22 a) og status på overførsel til CVR-nr. (privatretligt):
      Indledende møde mellem formanden og Kær I/S v/Bjarne Mikkelsen er aftalt til
      18.8.2023. Bl.a. drøftes placering af miljøstation og overførsel af aftalen. Mødet blev
      aflyst pga. høstarbejde. Vi finder en dato i løbet af efteråret.
    • Miljøstation og affaldssortering: Intet nyt. Nye affaldsspande er delt ud. Skal vi foreslå
      god kommunikation til de udlejede huse? Kommunikation afventer miljøstationens
      endelige placering. Bestyrelsen har foreslået, at miljøstationen placeres langs Nr.
      Fjandvej, overfor gården mod sydøst. Nomi4s arbejder med sagen.
    • Henvendelse fra Grundejerforeningen Husbystrand vedr. ”De første skridt til mere
      grønne feriehuse”, svar jf. aftalen på seneste møde er sendt. Orienteret.
    • Natura 2000-område/Fuglebeskyttelsesområde F38 (husnr. 362-368 og 375-382). Hvad
      er status vedr. møde med Holstebro Kommune? Skal kontoret i Fjaltring nævnes? Møde
      20. august 2023 kl. 12.00, det er informeret på Facebook. Information sendes til
      samtlige grundejere til orientering. John får mailadresserne på de omhandlede
      husnumre og kan sende direkte fremover. Natura 2000-kontoret nævnes på
      hjemmesiden.
    • Ny henvendelse fra SHN Energi om at formidle projektet med lokalt ejet grøn energi på
      HGF’s hjemmeside/Facebook. Se mere på shn-energi.dk. Henvendelsen indgår i næste
      nyhedsmail.
    • HGF’s arkiv er gennemgået og struktureret. Det har ikke været muligt at finde regler
      om forældelse af materialer for grundejerforeninger, så nu er enkelte mapper og to
      protokoller afleveret til Lokalhistorisk Arkiv i Ulfborg, særskilt liste er placeret i mappen.
      Kort gennemgang af materialet. Historik om fællesarealer, retssag og dom, forpagtning
      mv. vil blive lagt på hjemmesiden.
    b) Nyt fra kassereren:
    • Netbank-adgang og fuldmagter, status. Der er ganske få mangler nu, herefter bør
      adgangen komme i orden.
    • Skal der sendes regning vedr. fjernelse af affald fra fællesarealet? Nej, ikke denne
      gang, der har været dialog. Husk dog, at det ikke er tilladt at anvende arealet til affald.
    • Hvad er status vedr. betaling af grus til Klitvej 18 jf. afgørelse om vedligehold af 17.
      juni 2019? John undersøger og laver en aftale med Hagevej Grundejerforening.
    c) Nyt fra sekretæren: Intet.
    d) Nyt fra andre: Der er igen efterspurgt støvbinder på stamvejene, vi får bestilt hurtigst.
     
  2. Plejeplan
    1. Æ Skovtrold v/Gitte. Seneste nyt: Der ser flot ud på fællesarealet mod Nr. Fjandvej, og
      bakken er blevet god. Skovtrolden er opmærksom på steder, hvor træer bør beskæres
      eller fældes i området og på vej ind til området. Desuden opslag om sti på Facebook.
      Enkelte stier er ikke så brede efter slåning (?). Mange hundelorte især på stien mod
      marken fra Klitvej og til Hagevej, der skal måske orienteres på Facebook. Input drøftes
      på rundtur efter mødet, og Gitte bringer resultaterne videre til Skovtrolden og på
      Facebook. Rundtur gennemført og plejeplanen er justeret lidt. Ny udgave offentliggøres
      på hjemmesiden og på opslagstavlen. Plejeplan til Skovtrolden sendes via Gitte.
    2. Ludvig ApS v/Bente. Der er kørt med støvbinder 9.6.2023, spørgsmål fra en grundejer.
      Gitte aftaler næste bestilling med Bente, jf. punkt 1 d).
     
  3. Kommunikation
    1. Formandsmail og kasserermail, info hos modtager: Der er i seneste formandsperiode
      ændret i mange mailbokses måde at gemme info på. Konsekvensen er, at modtagere
      selv skal ældre navn på formanden i eget system. Orientering på nyhedsmail. Enig.
    2. Nyhedsmails: Drøftelse af praksis (bcc. og emner) og hyppighed mangler.
      Udsendt siden sidste møde er disse to:
      • Opdatering om generalforsamling, vejdag og bestyrelseskonstituering 2.6.2023
      • Sommerhilsen med nyt om affaldsordning og Facebook 5.7.2023.
      Sendes altid ud fra one.com med maillisten som bcc. (GDPR). Husk: Det er ikke muligt
      at svare alle, når der er sendt ud bcc. Niveau: Der udsendes nyhedsmails efter
      bestyrelsesmøder og omkring generalforsamling samt i specielle anledninger. Hvis man
      har spørgsmål, så send en mail til formand@helmklitgf.dk!
    3. Fælles arkiv på Google Drev: ”HelmklitGF” er oprettet. Hele bestyrelsen får
      adgangskoden og kan anvende arkivet. Adgangskoden udskiftes ca. en gang årligt.
    4. CVR-registret, hvem skal registreres ud over formanden? Kassereren? Ja, begge.
    5. Hjemmesiden: Alle ændringer er udført af webmaster Thomas primo juni. Enkelte
      småting mangler, noget struktur i forlængelse af arkiv-struktureringen. Opbakning.
      Også strukturering af Google Drev, så der er sammenhæng.
    6. Facebook: Gruppen er gjort privat. Der er en del aktivitet med køb/salg og enkelte
      kommentarer vedr. plejeplanen, som skal besvares efter dette møde. Tjek medlemmer.
    7. Suppleanter: Hvordan inddrager vi suppleanterne ordentligt? De inviteres til møderne
      (uden stemmeret), får referater mv., men er ikke en aktiv del af mødeplanlægningen.
     
  4. Næste bestyrelsesmøde
    Dato findes. Forslag: 11. eller 18.11.2023. Dato og sted fastlægges efter kontakt med
    Annie og Bente.
     
  5. Eventuelt
    Vedtægterne: Skal revideres til næste generalforsamling (Legepladsudvalg (valg af
    repræsentant for x år, forelæggelse af regnskab, beretning med aktivitetsplan), suppleant
    vælges for 1 år mv). Holstebro Kommune skal have tilsendt de nye vedtægter, men
    godkender ikke. Planlægning af arbejdet? Tegning af foreningen skal også med. Gitte finder
    eksempler fra andre grundejerforeninger, som vi kan tage udgangspunkt i. Arbejdet
    forløber hen over vinteren. Forslaget skal vise før/efter, udsendes senest 25. april 2024.
    Mødet afsluttes med en rundtur i området. Gennemført af Gitte og Helle, Annie pr. telefon.

 
Referat v/Helle, 18. august 2023